Vă informăm că începând cu data de 06 OCTOMBRIE 2025 începe acțiunea de eliberare a AVIZELOR de liberă practică pentru anul 2026.
Membrii OAMGMAMR pot solicita avizul pentru anul 2026 in perioada 06.10.2025 – 31.12.2025.
Pentru a preîntâmpina aglomerația în luna Decembrie 2025, vă rugăm să aduceți DOSARUL cu actele necesare pentru eliberarea AVIZULUI 2026 începând cu 06 OCTOMBRIE 2025.
- Avizul anual se eliberează la cerere, cu valabilitate de la data începerii activității profesionale, a reluării activității profesionale după o perioadă de suspendare sau în ultimul trimestru al anului în curs, pentru anul următor, dacă solicitantul face dovada îndeplinirii cumulative a condiţiilor de exercitare legală a profesiei.
- În cazul în care se exercită profesia în specialităţi diferite vor fi emise avize diferite, care vor fi însoţite de poliţe de asigurare diferite, încheiate pentru fiecare specialitate.
- Pentru membrii OAMGMAMR care exercită profesia după vârsta de 65 de ani, pentru eliberarea avizului anual solicitantul va anexa cererii şi certificat de sănătate fizică şi psihică în termen de valabilitate.
- Avizul anual se emite în termen de cel mult 30 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, în urma verificării îndeplinirii condițiilor prevăzute mai jos.
- Avizul anual este valabil până la data de 31 decembrie a anului pentru care a fost emis, cu condiția menținerii valabilității documentelor care au fost anexate cererii și dacă nu intervin situații care să impună modificarea, completarea sau predarea avizului la filiala emitentă.
- În cazul membrilor OAMGMAMR, care la data solicitării nu îndeplinesc condițiile pentru eliberarea avizului anual și a celor care solicită avizul după data de 31 decembrie, eliberarea avizului anual se va face cu valabilitate doar de la data îndeplinirii tuturor cerințelor legale.
- Pentru obținerea avizului pentru anul 2026, membrii OAMGMAMR – Filiala Brăila completează cererea tip (Cerere eliberare Aviz pentru exercitarea profesiei /an 2026) și anexează toate documentele solicitate în cerere, după caz.
CERERE ELIBERARE AVIZ 2026 – click pentru descărcare
Informații privind realizarea numărului minim de credite de educație medicală continuă : „Obligativitatea realizării creditelor se referă la perioada exercitării profesiei. Sunt exceptaţi de la obligativitatea de a cumula creditele stabilite pentru un an calendaristic membrii OAMGMAMR care au profesat o perioadă mai mică de şase luni în anul calendaristic respectiv şi asistenţii medicali nevăzători”, precizează Programul Naţional de Educaţie Medicală Continuă. Membrii OAMGMAMR care nu au realizat numărul de credite obligatoriu pentru anul 2024 pot să urmeze cursurile GRATUIT pe platforma OAMGMAMR NAȚIONAL : http://emc.oamr.ro
DOCUMENTELE CARE SE ANEXEAZĂ CERERII PENTRU ELIBERAREA AVIZULUI ANUAL
- Documentele necesare pentru eliberarea avizului anual în regim salarial sunt următoarele:
- a) Cererea tip care se depune la filiala OAMGMAMR de care aparține solicitantul și pe teritoriul căreia exercită legal profesia;
- b) Copia asigurării/asigurărilor individuale de răspundere civilă pentru greşeli în activitatea profesională, valabilă pentru anul calendaristic pentru care se solicită avizul;
- c) Unul dintre următoarele documente care atestă exercitarea legală a profesiei în regim salarial :
- Contractul individual de muncă (doar la angajare) sau actele adiționale la contractul individual de muncă (dacă s-au produs modificări în derularea contractului individual de muncă);
- Raport per salariat din REGES (Registru General de Evidență a Salariaților), datat şi certificat pentru conformitate de către angajator, cu termen de valabilitate de 30 de zile de la data emiterii pentru solicitanţii cărora nu li se reţine cotizaţia de membru pe statul de plată;
- d) realizarea numarului minim de credite de educatie medicala continua pe anul in curs.
- e) Dovada achitării la zi a cotizației de membru, cu excepția cazului în care cotizația este reținută lunar de către angajator pe ștatul de plată;
- f) Certificatul de sănătate fizică și psihică pentru asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care exercită profesia după vârsta de 65 de ani.
- Documentele necesare pentru eliberarea avizului anual în cazul exercitarii profesiei în regim de voluntariat sunt următoarele:
- a) Cererea tip care se depune la filiala OAMGMAMR de care aparține solicitantul și pe teritoriul căreia exercită legal profesia în calitate de voluntar;
- b) Copia asigurării / asigurărilor individuale de răspundere civilă pentru greşeli în activitatea profesională valabilă pentru întreaga durată a contractului de voluntariat;
- c) Copia contractului de voluntariat încheiat cu unitatea care organizează și administrează activități de voluntariat și fișa de atribuții a voluntarului;
- d) Dovada achitării la zi a cotizației (documentul de plată și verificarea în înregistrările filialei).
- Documentele necesare pentru eliberarea avizului anual în cazul exercitării în regim independent a profesiei, în calitate de persoană fizică independentă sau de titular al cabinetului de practică independentă sunt următoarele:
- a) Cererea tip care se depune la filiala de care aparține solicitantul și pe teritoriul căreia exercită legal profesia independent;
- b) Copia asigurării / asigurărilor individuale de răspundere civilă pentru greşeli în activitatea profesională valabilă pentru întreg anul pentru care se solicită avizul,
- c) Contractul sau contractele de prestări servicii încheiate cu unități sanitare/ instituții/furnizori din sistemul public sau privat de sănătate, autorizați conform legii, în vederea furnizării de servicii de îngrijiri medicale, potrivit calificării profesionale dobândite și fișei de atribuții a asistentului medical generalist, moașei, asistentului medical care exercită profesia în calitate de persoana fizică independentă;
- d) Dovadă (adeverință) din care să rezulte că relațiile contractuale încheiate anterior nu au încetat și se vor derula pe parcursul anului 2026;
- e) Certificatul de înregistrare a cabinetului de practică independentă eliberat de Direcţia de Sănătate Publică Judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti – doar la solicitarea primului aviz pentru exercitarea profesiei în calitate de titular al cabinetului de practică independentă.
- f) Certificatul cu Codul de înregistrare fiscală (CIF) de la ANAF, pentru a exercita profesia în calitate de persoana fizică independentă – doar la solicitarea primului aviz pentru exercitarea profesiei în calitate de persoana fizică independentă;
- g) realizarea numărului minim de credite de educatie medicala continua pe anul in curs
- h) Dovada achitării la zi a cotizației de membru – cu regularizare în baza declarației anuale de venit depusă la Administrația Finanțelor Publice (documentul de plată și verificarea în înregistrările filialei)
…………………………………………………………………………………………………………………..
Avizul anual pentru exercitarea profesiei se eliberează în fiecare an, la cerere, de către filialele judeţene numai membrilor OAMGMAMR care fac dovada exercitării legale a profesiei, în domeniul titlului de calificare şi al studiilor absolvite, într-o unitate sanitară de profil autorizată, din sistemul sanitar public sau privat, în instituţii sau la alţi furnizori autorizaţi în vederea furnizării de servicii de îngrijiri medicale de sănătate, conform prevederilor legale.
Referitor la asigurarea de malpraxis:
Valoarea minimă a riscului asigurat va fi conform Hotărârii nr 37/2024 privind stabilirea valorii minim asigurate pentru încheierea asigurării de răspundere civilă pentru greşeli în activitatea profesională pentru asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care exercită profesia în regim salarial, independent sau de voluntariat
ART. 1
(1) Asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care exercită profesia de asistent medical generalist, de moaşă şi de asistent medical în regim salarial sau de voluntariat vor încheia asigurări de răspundere civilă în domeniul medical la o valoare minimă a riscului asigurat, după cum urmează:
a) asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care exercită profesia în unităţi sanitare cu paturi (secţii/compartimente de spitalizare continuă, de spitalizare de zi, servicii, laboratoare, ambulatorii integrate, ambulatorii de specialitate, structuri de primire a urgenţelor), unităţi specializate de urgenţă şi transport sanitar publice sau private, centre şi unităţi de transfuzii sanguine, echivalentul în lei al sumei de 10.000 euro;
b) asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care exercită profesia în unităţi de medicină primară, cabinete de medicină şcolară, unităţi medicale ambulatorii de specialitate care funcţionează independent, cabinete medicale individuale, cabinete şi unităţi medicale mobile, unităţi de asistenţă medico-socială, echivalentul în lei al sumei de 4.000 euro;
c) asistenţii de farmacie, indiferent de locul de muncă din farmacii cu circuit închis sau deschis, echivalentul în lei al sumei de 2.000 euro;
d) asistenţii medicali de igienă şi sănătate publică şi asistenţii medicali care îşi desfăşoară activitatea în direcţiile de sănătate publică, institutele/centrele naţionale şi/sau regionale de sănătate publică, institutele de medicină legală, echivalentul în lei al sumei de 2.000 euro.
ART. 2
Asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care exercită profesia în regim independent, în calitate de persoană fizică independentă sau de titulari de cabinete de practică independentă, vor încheia asigurări de răspundere civilă profesională la o valoare minimă a riscului asigurat, echivalentul în lei al sumei de 20.000 euro.
Art. 3. – Asigurările de răspundere civilă pentru greșeli în activitatea profesională se vor încheia numai cu societăţi de asigurări autorizate de Autoritatea de Supraveghere Financiară – Sectorul asigurări.
Art. 4. – Valorile prevăzute la art. 1 și 2 sunt valori minime obligatorii, asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali având libertatea ca, în funcţie de specificul locului de muncă şi activităţilor efectiv desfăşurate, să încheie contracte de asigurare pentru răspundere civilă profesională la valori mai mari.
NU vom prelua dosare cu asigurări incomplete pentru anul 2026!